LA ESCUELA DIGITAL
El magazine de La Vanguardia (10-gener-2010) publica un reportatge interessant sobre l'experiència de tres centres en la incorporació dels ordinadors i pissarres digitals interactives.
De l'experìencia dels tres centres, de característiques molt diferents- se'n treu la conclusió que els alumnes adquireixen més autonomia, més motivació i conseqüència el rendiment escolar millora.
En els tres casos no parteixen de la supressió ni del llibre de text ni del paper i el llapis, és més consideren que si s’han de suprimir serà un procés gradual, però no immediat.
El projecte Ikasy de la Bihotz Gaztea Ikastola de Santurtzi, parteix d'uns condicionants favorables: 1% d'immigració i un gairebé 100% de plantilla estable de professorat, fet que ajuda a consolidar el projecte educatiu i tecnològic. No són tan favorables les condicions de l'escola Comunitat Valenciana, ubicada en un barri de treballadors immigrants, on l'aplicació de la pissarra digital ha potenciat l'interès i el desenvolupament dels alumnes fins a reduir gairebé en un 100% l'absentisme escolar. Per acabar, el director de l'escola Jacint Verdaguer de Sant Sadurní d'Anoia, explica l'experiència de l'esforç que han realitzat els professors per canviar de dinàmica de treball i de quina manera la formació ha estat clau en aquest procés d'innovació. Una formació que s'ha convertit en un motor per a la innovació, una formació que ha passat per compartir coneixements entre els professors, que ha generat la creació de material nou i que ha plantejat una nova manera d'ensenyar per als nous temps que vivim.
Llegiu el reportatge escrit per Jaume Collell, clicant el títol d'aquest post, el trobareu sencer, val la pena.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada