Fragment de l'article de George Siemens
"Conectivismo: Una teoría de aprendizaje para la era digital" (traduït per Diego E. Leal Fonesca ) (traducció al català Sicafe)
- l'aprenentatge i el coneixement depenen de la diversitat d'opinions
- l'aprenentatge és un procés de connectar nodes o fonts d'informació especialitzats
- l'aprenentatge pot residir en dispositius no humans
- la capacitat de saber més és més crítica que tot allò que se sap en un moment donat
- l'alimentació i el manteniment de les connexions és necessària per tal de facilitat l'aprenentatge continu
- l'habilitat de veure connexions entre àrees, idees i conceptes és una habilitat clau.
- l'actualització (coneixement precís i actual) és la intenció de totes les activitats connectivistes de l'aprenentatge. .
- la presa de decisions és, en ella mateixa, un procés d'aprenentatge. L'acte d'escollir què aprendre i el significat de la informació que es rep, és vist a través de la lent d'una realitat canviant. Una decisió correcta avui,pot estar equivocada demà degut a alteracions a l'entorn informatiu que afecta la decisió.
Llegim bé aquests principis, tenim les condicions perfectes per posar en marxa- entre el nostre col.lectiu de mestres i profes de Tr@ms- una xarxa de connexions que ens permeti enriquir-nos personalment com a professionals però sobretot com a col.lectiu en els nostres centres. ;)
ResponEliminaDIVERSITAT-NODES O FONTS D'INFORMACIÓ ESPECIALITZATS-CAPACITAT DE SABER....I sobretot, això no ho diu, però és bàsic: INQUIETUD PER INNOVAR I APRENDRE